القائمة الرئيسية

الصفحات

رانيا يوسف قررت فضح المتحرشين

تصريحات رانيا يوسف عن المتحرشين


في تصريح للفنانه رانيا يوسف قالت انها قررت ان تفضح المتحرشون ، الذين يدخلون على صفحتها على الانستقرام .
ورسائلهم التي تحمل الكثير من الاهانه و التحرش في زات الوقت . وقد اشارت الى حالت الزهول التي اصابتها من الاخلاق السيئه والمهينه للشعب المصري . وقد وجدت رنيا يوسف هذه الرسائل منذ فتح صفحتها على الانستقرام و فيس بوك . مؤكده ان نسبت التحرش زادت في النساء والرجال وحتى الاطفال . مما جعلها تؤكد ان زي النساء ليس له اي علاقة بموضوع التحرش .

رانيا يوسف

واضافت الفنانه رنيا يوسف في مداخله عبر الهاتف مع الاعلامي الكبير عمرو اديب في برنامج الحكايه الذي يزاع في قناة ام بي سي مصر قوالت له الفنانه رنيا يوسف "انا ناويه انزل كل يوم خمسه من المتحرشين من السوشيال ميديا . بصورهم واسمائهم عشان اناس تعرفهم وتتجنبهم . مش بس رجاله ، في ناس بتبت تقولي انهم اتعرضو للتحرش ، وحتى في رجاله بتدخل تقولي انهم اتعرضو للتحرش ، وقالت انها بدات في تجميع الرسائل والداتا الكويسه لكي تزهب الى النيابه العامه . وبطال البنات انهم لا يسمحوا لمخلوق بالتحرش بهم وقد اضافت ان رانيا يوسف قائله  الناس بتقول لبس الستات طب الناس الي بتتحرش برجاله واطفال . على فكره في رسائل تهديد جتلي عشان نشر صور المتحرشين ، هي ليه الست مش من حقها انها تعمل اكونت على السوشيال مديا وتعمل الي بيعملوه الرجاله"

واضافت قائله "لو تفتكر البنت بتاعت العتبه بنت واقفه مع امها على المحطه ، مسمعناش قبل كده عن راجل اتعاقب، وتفاقم الامر بعد ٢٥ عشرين سنه  وبدا يحصل تحرش بالرجاله والمحجبات والمنقبات"


تابع ايضا 



تقييمك للموضوع :

تعليقات